Не дивлячись на, с першого погляду, несерйозну
назву таких ігор, ця категорія є дуже актуальною і популярною вже багато років,
що підтверджуються великою кількістю досліджень стосовно пальчикових ігор і
висловами видатних науковців, філософів і педагогів.
У
житті людини існує недовгий, але досить унікальний період, за якого мозок
дитини спрямований на інтенсивний розвиток і навчання. Але в той же час, цей
період розвитку дитини називають «ніжним віком», що потребує від батьків
обережності і делікатності у питаннях розвитку і освіти малюків раннього віку.
Батьки наших дітей бачать, з яким ентузіазмом їх дитина засвоює інформацію, з
радістю набуває навички без додаткової допомоги з легкістю і впевненістю.
Головна ідея даних ігор полягає в тому,
що саме через пальці, що є надчутливими у дитини в перші роки її розвитку,
дитина набагато краще сприймає інформацію, ніж за допомогою візуального
сприйняття. Ігри з пальчиками також розвивають мозок дитини, стимулюючи більш
швидкий процес засвоєння розвитку мови,
творчі здібності, фантазію.
Згідно із дослідженнями сучасних
науковців, рука займає одне з найбільш «авторитетніших» положень в корі головного
мозку, тому саме розвитку координації
рухів кисті руки приділяється важлива роль у формуванні і головного мозку і
становленню мови. Відповідно до цього, словесна мова дитини починає розвиватися
з того моменту, коли рухи його пальчиків досягають відповідної координації і спритності.
Саме рухи є основним джерелом і підґрунтям для подальшого розвитку мовлення
дитини.
Давайте визначимо, чому ж так важливі заняття з розвитку
спритності і точності пальців рук. За своєю суттю такі заняття є масажем і
гімнастикою для рук, а іноді дані заняття можуть застосовуватися і для ніг.
Вони являють собою рухливі фізкультхвилинки прямо за столом або за партою,
веселі вірші, які роблять добрішими ваших дітей. Взагалі, гра являє собою один
з кращих способів розвитку мови і мислення дітей, що є головним чинником
корисності таких видів занять. Гра доставляє дитині задоволення і радість, а ці
почуття є найсильнішим засобом стимуляції активного сприйняття мови.
Прикладами таких ігор, що, зокрема, застосовуються і
нашим дитячим садком,в групах раннього віку, можуть служити будь-які ігри із
застосуванням невеликих віршиків, лічилок, пісень у поєднанні з рухами дитини.
Взагалі, зараз досить ефективним є вигадування батьками або вихователями в
дитсадку власних віршей, які можна накладати на пальчикові рухи - спочатку
прості, нескладні, а потім ці рухи ускладнювати. Завдяки пальчиковим іграм
дитина отримує різноманітні сенсорні враження, у неї розвивається уважність і
здатність зосереджуватися. Такі ігри формують міцний взаємозв’язок між
дорослими і дитиною.
Окрім цього, до категорії таких ігор можна віднести
наступні:
1. Народні
ігри – потішки. Це, як відомо, жанр
народної творчості, що супроводжується діями, що виконуються дитиною разом із
дорослим. Потішка, перш за все, вчить маленьку дитину розуміти людську мову і
вчить виконувати різні жести, рухи, яким керує слово.
2. Ігра-шнурівка. Дуже проста,
але не менш корисна гра, що потребує лише пару шнурків та черевик. Дитина
повинна проштовхувати шнурки в отвори і витягувати їх із зворотного боку. Ця
вправа сприяє розвитку координації рухів дитини і навчить дитину з малих літ
шнурувати власне взуття.
3. Гра з квасолею і макаронами. Примітивна
і дуже проста гра, в яку можна гратися різними способами: перебиранням і
розфасуванням по певним критеріям, складанням і розсипанням, проштовхуванням в
різні отвори тощо.
Такий вид занять
можна і потрібно проводити як в дитячих садках вихователями, так і батьками
дома. Тому хочу побажати, щоб ви, шановні батьки, частіше використовували пальчикові
ігри, що допоможе вашим дітям краще розвинути
мову.
Спасибо Елене Анатолиевне-за непосильный труд,терпение, в воспитании наших детей!!!
ОтветитьУдалить